- -
Merhaba,
Bugün hepimizi ilgilendiren bir konuda şikayetimi yazacağım. Öncelikle sık alışveriş yapan biri olarak en çok rahatsız olduğum konulardan biri alışveriş yaptığım mağazanın çalışanlarının dünyadan bir haber olmaları!
Bugün Douglas Capacity Mağazasına gittim. Alice Makyaj Diyarında blogunun sahibesi sevgili Alice Marmara Park Douglas'ta Nyx markasında 2 al 1 öde kampanyası olduğunu söyleyince son aylarda zaten 6-7 tane edinmiş olduğum paletlerden bir tane daha koleksiyona katsam fena olmaz diye düşündüm.
Capacity Douglas'ta böyle bir kampanya yoktu. Çalışanlara sorduğumda onların dünyadan haberi yoktu. Bezgin bir sesle bana 'Bizde öyle bir kampanya yoook' cevabı verildi. Sanki uzaydan gelmişsiniz gibi davranmaları Türkiye'de parfümerilerde çok sık görülen bir şey zaten.
Marmara Park Douglas'ı aradım. Tüm mağazalarımızdaki Nyx ürünlerinde geçerli dediler. Douglas Türkiye merkezi aradım. Mağazaya göre değişiyor dediler. Neden aynı markada farklı fiyat politikası uyguluyorsunuz? Bakırköy'de niye aynı ürüne iki katı fiyat ödüyoruz? Diye sorduğumda mantıklı bir cevap tabii alamadım. Telefonumu alıp bana Capacity mağazasıyla görüşüp dönüş yapacaklarını söylediler. Tabii geri dönüş filan yapan olmadı. Mail attım akşam ama onun cevabı da kaç günde gelir bilemem.
Zaten ilgisizlik ve saçma indirim politikası yüzünden Douglas gözümden düşmüşken, akşam MarmaraPark'ta indirim olduğunu öğrenen bir arkadaş Capacity'e gidip sormuş ve indirim yok demişler. Ama ona özel 2 al 1 öde kampanyası uygulanmış.
Yani Douglas' a gittiğinizde denk geldiğiniz çalışana göre indirimden faydalanabilirsiniz. Hangi mağazasına gittiğinize göre de kampanyalar değişir. Siz Bakırköy'de 35 lira öderken arkadaşınız aynı palete Beylikdüzü'nde 17 lira öder. Hatta denk geldiğiniz çalışana göre iki palete tek palet fiyatı ödersiniz.
Douglas böyle şahane bir sisteme sahipmiş. Bugün bunu da öğrenmiş oldum. Bundan sonra bütün Douglas mağazalarını arayıp fiyat ve kampanya araştırması yapmadan çöp bile almam Douglas
Mağazalarından!
Bu kadar saçma bir fiyat politikası yurtdışı Douglaslarda da var mı acaba? Yoksa Türkiye 'ye mi özgü?
Müşterisini önemsemeyen ve aynı markayı farklı fiyat ve kampanyalarla satışa sunan bir mağazayı da
bundan sonra eskisi kadar sık ziyaret etmeyi düşünmüyorum. Para Beylikdüzü'nde daha kıymetli oradan yapın alışverişinizi , bizim buralarda mağaza çalışanına göre bile fiyat değişiyor.
seregonsworld@gmail.com
yazmakla çok iyi ettiniz belki değişikliğe giderler bu saçma sistemlerinde.
YanıtlaSilumarım öyle olur:)
SilSaçma sapan işler yapıyorlar valla. Bu indirim dediğim gibi uzun zamandır var Marmara Park'ta. Ben her yerde öyle sanıyordum. Bu kadar zamandır alanlara yazık değil mi, indirimi yakalamak için mağaza mağaza gezmek mi lazım :/
YanıtlaSilBen dünyanın hiçbir yerinde böyle saçma bir politika olduğunu sanmıyorum. Marka olmuş bir parfümerinin mağazalarında aynı marka nasıl farklı fiyat ve kampanyayla satılabilir?
SilÇok saçma yaptıkları gerçekten.Ama bu yaptırımdan vazgeçmezler hiç..
YanıtlaSilMüşteri şikayetini dile getirmedikçe umurlarında olmuyor zaten.
SilSaçmalığa bak nasıl iş bu...İndirim yok diyip başka birine bu tarz bir uygulama olması daha büyük saçmalık. Bana kalırsa müşteri hizmetlerinin de bu konuda bilgisi yok resmen sallamışlar mağazadan mağazaya değişiyor diyerek.
YanıtlaSilNeyini savunacaklar ki? Böyle bir satış politikası olamaz!
Silşaka gibi bir durum ya :// geçtiğimiz hafta watsons da da aseton pamuk alana rimmel london nyc ojelerden seçeceği 2 tanesi bedava yada oje almak istemezsen nyc çift taraflı göz kalemi hediye idi. bizim evin yakınındaki watsons a gittiğimde böyle bir kampanya olmadığını söylediler. alışverişimi yaptım çıktım 2 gün sonra başka bir watsonsda bu kampanyanın devam ettiğini gördüm şubeden şubeye değişiyor dediler aynı durum yani
YanıtlaSilSöylüyorum işte öyle bir satış politikası yok! O şube ayrı bu şube ayrı diye bir şey söz konusu olamaz! Haberleri yok zaten çalışanların kampanyalardan filan. Merkezde kimseden ses çıkmadığı sürece aynı şeyi yapmaya devam edecektir.
Silİlk aradığımda durumu düzeltip düzeltmedikleri önemli Eda'cım sonradan ortaya çıkan o yanlış anlaşılmalarla ilgilenmiyorum. Bir çözüm üretirlerse onu da paylaşırım. Ama bu yanlış bir politika izledikleri gerçeğini değiştirmiyor. Bundan sonra ne kadar güvenirim Douglas'a?
YanıtlaSilHaydaa... ya en sinir olduğum şey! Türkiye'de tüketici hakları yasa ile ciddi ciddi korunmadıkça durum değişmeyecek ne yazık ki :(
YanıtlaSilÖnce marka olmak ne demek onun bilincine varmaları lazım. Douglas Holding Türkiye'de mevcut bu şahane politikadan haberdar mı acaba?
SilSaçma bir durum gerçekten. Hele ki dönüş yapmamış olmaları çok kötü bir durum. Umarım kendilerine bir çeki düzen verirler.
YanıtlaSilBen pek ümitli değilim.
SilAynı şeyi sephora da yaptı ki... indirim indirim dediler, herkes benefit'leri topladı...bir tek mağazasına gittim, neymiş mağazadan mağazaya değişiyormuş, bu mağazada yokmuş...Üstelik tarihi geçmiş/geçmek üzere bozuk malları da kakalamadılar mı?
YanıtlaSilBenefit ürünlerinin çoğunun son kullanma tarihi yakınmış zaten. Maskara alan herkesin kurumuş çıkmış maskarası.Yes To ürünleri de öyle. Yes To dudak balmlarının bozulmuşlarını indirime koyuyor Sephora ve bu yaptığından da utanmıyor. İndirimde oje harici bir şey almıyorum Sephora'dan. Hatta kendi markasının ojelerini koymuştu artık ojelerin yüzüne bakılacak halleri kalmamıştı ama...Göz göre göre yapıyorlar ya diyecek bir şey bulamıyorum.
SilTürkiye şubelerine özel bir durum olduğuna eminim yurt dışında bu kadar amatör uygulamalar olduğunu sanmam Selinim. Douglas'a sadece oraya özel bir ürün varsa uğruyorum çünkü çalışanların çifte standart davranışlarına bizde farklı mağazalarda maruz kaldık öncesinde. Kaldı ki birçok marka çalışanı bunu yapıyor.Ya brbat ürünü över ya indirimden haberi olmaz ya sample ürünleri komşuya kendine ayırır badana gibi suratlarını boyarlar tester kalmaz mağazada :D :D Söylenecekçok şey var işte ..
YanıtlaSilEda'cım bugün konuyla ilgili aldığım telefonu yarın blogda yazacağım. Ama sadece bloga yazmayacağım Douglas'ın asıl merkezine mail atacağım. Douglas Türkiye filan değil yani. Bugün yapılan açıklamalar sinir katsayımı arttırmaktan başka bir işe yaramadı. İlla biz haklıyız mantığıyla hareket eden bir firmadan alışveriş yapmayı reddediyorum.
SilGörevlilerin ağzını yaydıra yaydıra konuşmalarından, küçük dağları ben yarattım havalarından dolayı online alışverişi daha çok tercih ediyorum. Bir de bilip bilmeden atıp tutmaları var ki o da ayrı bir tartışma konusu. Örneğin tekin acar'da bir görevli Clinique 7 day scrub'ın göz altına da uygulandığını iddia etmişti. Ben olur mu öyle şey dedikçe de üste çıkmaya çalıştı. Bunlar insanın alacağı varsa da almadan gitmesine sebep oluyor. o kadar yazılıp çizilse de değişmiyor malesef :(
YanıtlaSilTuğçe keşke o görevliye bir siz uygulayaın gözaltlarınıza bakalım etkisi nasıl haftaya geleceğim deseydin. Ben daha gözaltına peeling diye bir şey görmedim duymadım. Yaptıkları işten haberleri yok.
SilBütün firmalar böyle bende Lush'dan şikayetçiyım. Son lush indiriminde kadıköy mağazasına lush fun almak için gittiğimde indirim devam ederken elimizde stok bitti diyerek indirimli fiyatı 13 lira olan fun'ı 26 liraya sattılar. 2 gün sonra internet sitesinden bakınca funların 13 lira olduğunu görüp 2 tane sipariş verdim. Ancak gelen funların paketleri yırtılmış kokuları bozulmuş ve oyun hamuru olarak kullanılabilen ürün taş gibi olmuş dokununca dağılıyordu. Hemen mail attım herhangi bir mağazadan değişim veya iade yapabileceğimi söylediler ve cevahir avm mağazasına gittim. 2 adet indirimli fun'ı iade alıp 1 tane indirimsız vereceklerini söylediler çünkü mağazada indirim yokmuş. Ayrıca bunu bizzat cevahir mağaza yetkilisi söyledi 'indirimdeki ürünler paketleri bozulmuş yada defosu olan ürünlermış bu yüzden sadece paketleri açık diye değiştiremezmışim' bende o zaman kokusu yüzünden değiştirmek istediğimi söyledim ve o zaman mağazadan faturaniz tutarında ürün alın dediler. Defolu ürünlerde indirim yapılıyorsa eğer bunun belirtilmesi gerekmez mi? Bende ona göre alırım yada almam. Ömrümde böyle saçma şey görmedim.
YanıtlaSilDefolu ürün satışında bunu belirtmek zorundalar. Kaldı ki bozulmuş hiçbir kozmetik ürünü satışa sunamazlar. İndirimli olsun olmasın. Defolu ürünlerde sadece ambalajı defolu olsa bile faturasında yazar. Öyle saçma şey mi olur?
SilBütün firmalar böyle bende Lush'dan şikayetçiyım. Son lush indiriminde kadıköy mağazasına lush fun almak için gittiğimde indirim devam ederken elimizde stok bitti diyerek indirimli fiyatı 13 lira olan fun'ı 26 liraya sattılar. 2 gün sonra internet sitesinden bakınca funların 13 lira olduğunu görüp 2 tane sipariş verdim. Ancak gelen funların paketleri yırtılmış kokuları bozulmuş ve oyun hamuru olarak kullanılabilen ürün taş gibi olmuş dokununca dağılıyordu. Hemen mail attım herhangi bir mağazadan değişim veya iade yapabileceğimi söylediler ve cevahir avm mağazasına gittim. 2 adet indirimli fun'ı iade alıp 1 tane indirimsız vereceklerini söylediler çünkü mağazada indirim yokmuş. Ayrıca bunu bizzat cevahir mağaza yetkilisi söyledi 'indirimdeki ürünler paketleri bozulmuş yada defosu olan ürünlermış bu yüzden sadece paketleri açık diye değiştiremezmışim' bende o zaman kokusu yüzünden değiştirmek istediğimi söyledim ve o zaman mağazadan faturaniz tutarında ürün alın dediler. Defolu ürünlerde indirim yapılıyorsa eğer bunun belirtilmesi gerekmez mi? Bende ona göre alırım yada almam. Ömrümde böyle saçma şey görmedim.
YanıtlaSilbütün bu zincir mağazalarda var bir aynı sorun ben de gittiğimde saçma sapan yorumlar bilgisiz satış görevlileri yüzünden alışveriş yapmadan çıkıp gidiyorum geçen sephora indiriminde ben de öyle bir indirimden haberi bile olmayan bir mağazaya denk gelmiştim.iyi oldu benim param cebimde kaldı onlar para kaybettiler..tester sorununa hiç girmek bile istemiyorum artık o testerların nereye gittiğini herkes biliyor ama ben de bir sürü para ödeyeceğim bir şeyi tester kullanmadan almayacağım kusura bakmasınlar artık..
YanıtlaSilBen yıllardır Douglas'tan alışveriş yaparım tek bir paket tester verdiklerini görmedim alışverişlerde. Ben kaç yüz liralık serum alacağım ama serumu mağazada sadece elimde deneyebileceğim öyle mi? Hatta o da testerı varsa! Genelde olmaz zaten. Sample ve testerları konu komşuya akraba ve arkadaşa dağıtmaktan müşterilere veremiyorlar.
SilRezalet! Bir Avrupa ülkesinde de yapsalar ya bunu sadece Türkiye de yapıyorlar.
YanıtlaSilÇok fazla alternatif olmadığını biliyorlar onun için bu ilgisiz ukala tavırları. Yurt dışında sephoralar, douglasla avuç avuç dağıtıyor testerları aynı mağazaların Türkiye de yaptıklarına bak.
Sample vermenin mantığını kavrayamamış olmakla alakalı. Hem kim denetliyor ki bu mağazaları. Bugün yaptığım telefon görüşmesiyle ben Douglas Türkiye Merkezin durumunu da gördüm.
YanıtlaSilBende bir kez sırf nyx için kocaelinden marmara parka gittim. Birsürü şey almak var kafamda sırf çalışanların yanlış tutumu yüzünden biriki parça alıp çıktım. Palet dolu bakmak istiyorsun hepsi aynı onların falan deyip geçti kendim karıştırıp zorla iki palet aldım tekli farlardan istiyorum kalmadı o renk diyor zorlamayla aşağıdaki çekmeceden buldrttum bi tanesini de arkalardan yine kendim buldum. Daraldım devam edemedim bumların hepsi böyle bedava alıyoruz sanki...
YanıtlaSil